For å drifte ladeanlegget i vårt borettslag er det valgt Monta som leverandør for dette. Dette gjøres i samarbeid med BlueTec AS, som er teknisk leverandør og installatør.
For nye beboere som har bestilt og montert ny lader, må BlueTec AS kontaktes (Tlf: 33 33 11 00 eller epost elbil@bluetec.no) for å få nye brukere aktivert i systemet. Først når brukeren er aktivert, kan en begynne å lade fra egen ladestasjon.
For å ta i bruk laderen er det viktig at du laster ned Monta appen (Monta EV charging) og oppretter en bruker med samme epost og tlf som ble lagt inn på bestillingsskjemaet.
Deretter vil vår leverandør Bluetec koble opp din bruker i systemet til Monta. Kontakt dermed Bluetec etter at du har opprettet en profil.
Appen heter «Monta EV charging»
Oppsett av Monta-appen
- Last ned Monta-appen:
2. Opprett bruker i Monta-appen med samme epost og tlf som du la inn i bestillingsskjemaet:
3. Leverandør (BlueTec) vil så koble din private ladestasjon opp mot borettslagets system:
4. Gjør klar for bruk i Monta-appen:
Du må legge inn betalingskort i «Wallet» (lommeboken) for å få kunne ladet. Det er også lurt å klikke på «Auto fill-up» så «Wallet» fyller seg opp automatisk når det er tomt for penger.
Husk å gå inn på «Varsel» og godkjenne invitasjonen til å være medlem av Bryn borrettslag 1. Det vil ikke fungere å lade om dette ikke er gjort, og dette varselet vil først komme opp når BlueTec har koblet din bruker opp mot systemet.
Finn deretter ditt ladepunkt i Monta-appen:
Om du følger punktene over, skal du nå kunne lade på eget ladepunkt.
Last ned PDF av instruksen over her.
Support
Trenger du support kan du gjøre én av følgende:
- Ta kontakt med brukerstøtte direkte i appen (dette er det raskeste alternativet)
Du kan chatte hele døgnet eller ringe i åpningstiden.
- Ring Anders i styret på 970 16 950 (hastesak) eller send epost til anders@bryn1.no
- Se hjelpeartikler på https://monta.com/uk/help-center/
- Kontakt vår leverandør BlueTec AS:
Tlf: 33 33 11 00 eller epost elbil@bluetec.no - Ta kontakt på epost til Monta:
support@monta.com